برای مشاهده مقالات هر پرونده روی عنوان آن کلیک نمایید
|
|
نتيجه جستجو براي يافتن کليد واژه : امام و تاریخ |
|
امام، شیخ فضلالله و حکومت مشروطه - ابوالفضل شکوری
|
امام، مدرس را نمونه انسانی واقعبین که سیاست را به درستی درک کرده است، معرفی میکنند...امام در بسیاری از اشاراتشان به مدرس در کنار چهره مبارزاتی او، سادهزیستیاش را نیز مطرح میکنند...امام به صور مختلف هشدار میدادند که مراقب تکرار مشروطه باشید، البته نباید این جمله را به مفهوم مخالفت با مشروطه دانست و تصور کرد که امام نظر مثبتی نسبت به اصل مشروطه نداشته است. چهارشنبه 11 خرداد 1390 |
|
|
|
امام خمینی و دانش تاریخ- حسن حضرتی
|
امام چندان نگاه مثبتی به تاریخ سیاسی و سلاطین گذشته ایران ندارد و به تبع آن، گذشته سیاسی ملی را چندان مایه مباهات نمیداند...امام خمینی از معدود اندیشمندان مسلمان است که دانش تاریخ را جزو علوم شریف دانسته است...امام خمینی در چند جا از آثار قلمیاش، درباره شرافت علم تاریخ سخن گفته که نشان میدهد اندیشه وی درباره دانش تاریخ از نظمی منطقی و درونی برخوردار بوده و عاری از هر گونه تناقض است. چهارشنبه 11 خرداد 1390 |
|
|
|
امام خمینی و اصالت رای جمهور- محمدتقی فاضل میبدی
|
مروری بر اندیشههای امام در پاریس و در سخنرانیهای پس از پیروزی انقلاب نشان میدهد که ایشان برای رای «جمهور مردم» اصالت قائل بودند...اندیشه جمهوریت، آزادی، رای مردم و مردمسالاری جزو اندیشههای رکنی نظام جمهوری اسلامی است...امام خمینی برخلاف ارباب کلیسا حاکمیت دینی را از طریق مردم ممکن میدانست. سه شنبه 17 خرداد 1390 |
|
|
|
تبدیل امام به تاریخ خیانت است- غلامعلی رجائی
|
مردم، حتی اگر با او مخالف بودند، در زمان حکومتش آسوده بودند و این از آن جهت بود که هرگز خود را با دین یکی نشناخت و فرامینش را محض دین ندانست...مردم در نظر او همه یکسان و محترم بودند و به لحاظ برخورداری از حقوق شهروندی تفاوتی نمیکردند... بخشی از شخصیتی که ما امروز بنام خمینی میشناسیم مدیون ایرانی بودن نهضت اوست و مردمی که حاضر شدند برای تحقق حرفهای او جان و مال و جوانانشان را بدهند. جمعه 13 خرداد 1390 |
|
|
|
|